Adventtikalenterikampanjan tuotoilla tukea paikallisiin lippukuntiin

Adventtikalenterimyynti on partion tärkein varainhankintakampanja. Valtakunnallisesti kalenterimyynnillä kerättiin yli 3 miljoonaa euroa partiotoiminnan tueksi. Myös Kymenlaakson Partiopiirin alueella kampanja on nyt saatu valmiiksi ja varoja onnistuttiin keräämään loisteliaasti myös tämän myyntikampanjan aikana.

Parhaat saivat jälleen palkintonsa

Vuoden 2023 adventtimyyntikampanjaan osallistui Kymissä yhteensä 17 lippukuntaa. Piirin alueella eniten kalentereita per jäsen myynyt lippukunta oli tänä vuonna Kouvolan Metsäveikot (12,3 myytyä kalenteria/jäsen).

Piirissä on perinteisesti palkittu kampanjan parhaat myyjät. Tänä vuonna kolme parasta myyjää palkittiin lahjakorteilla Scandinavian Outdoor Storeen. Kymenlaakson Partiopiirin parhaat myyjät vuonna 2023 olivat:

  1. Venni Myrttinen, Kouvolan Metsäviekot, 135 myytyä kalenteria
  2. Väinö-Veli Laari, Kouvolan Metsäveikot, 127 myytyä kalenteria
  3. Aino Knaapi, Merihaukat, 103 myytyä kalenteria

Kysyimme piirin parhaalta myyjältä Venniltä, millaisella tekemisellä hän pääsi noin hienoon tulokseen?

Saavutin myyntituloksen yllättävän helposti. Olen kiertänyt jo useamman vuoden samoilla alueilla talosta taloon.

Venni Myrttinen, Kouvolan Metsäveikot
Kuva: Venni Myrttisen kotialbumi

Kiitos asiakkaille ja myyjille

Kymin alueella myytiin syksyn kampanjansa yhteensä 7300 adventtikalenteria. Vaikka kalenterimyynnissä ei tällä kertaa ylletty huippuvuosiin, oli tulos silti positiivinen. ”Partiolaiset ympäri Suomen tekevät joka vuosi ison työn kalenterin myynnissä. Kiitos kaikille myyntiin osallistuneille ja suuret kiitokset myös kaikille kalenterin hankkineille! Kalenterimyynti on partiolaisten iso yhteinen ponnistus, joka opettaa yhteisen hyvän eteen toimimista, ihmisten kohtaamista ja rahan käsittelyä” Suomen Partiolaisten puheenjohtaja Henri Backman kertoo.

Kymenlaakson Partiopiiri kiittää kaikkia kampanjaan osallistuneita, niin tukijoita, myyjiä kotijoukkojakin kuin lippukuntiakin. Ilman teitä emme olisi onnistuneet kampanjassa. Nyt on aika kääntää katseet kohti kevättä ja ottaa pieni huili ennen tulevan syksyn uutta adventtikalenterikampanjaa!