Tervetuloa Palvelualue B:n yhteisiin viestintäteemaisiin webinaareihin, jotka järjestetään syksyn 2024 aikana. Järvi-Suomen Partiolaiset, Hämeen Partiopiiri, Etelä-Karjalan Partiolaiset ja Kymenlaakson Partiopiiri järjestävät yhdessä neljä eri webinaaria viestinnän eri teemoista.
Kaipaako lippukuntanne tukea sisäisen ja ulkoisen viestinnän toteuttamiseen? Tämä maksuton neljän webinaarin sarja antaa uusia ideoita viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen lippukunnassa aiheesta kiinnostuneille. Voit osallistua kaikkiin Teamsissä järjestettäviin webinaareihin tai osaan. Ennakkotietoja aiheesta ei tarvitse.
Webinaarit järjestetään klo 18-19.30.
Webinaareja ei nauhoiteta, joten ilmoittaudu mukaan viimeistään kaksi päivää ennen webinaaria ja tule kuulolle Teamsiin, vaikka kotisohvalta käsin.
Webinaarien teemat
23.10. Miksi viestitään & sisäinen viestintä – Lisää yhteishenkeä viestinnän avulla!
Järjestäjänä Järvi-Suomen Partiolaiset
Toimitko lippukunnan viestintävastaava tai oletko muuten kiinnostunut viestinnän kehittämisestä lippukunnassasi? Haluatko oppia lisää siitä, kuinka tehokas viestintä voi parantaa lippukuntasi toimintaa ja yhteishenkeä?
Tämä webinaari tarjoaa konkreettisia työkaluja ja ajatuksia sisäisen viestinnän kehittämiseen sekä oivalluksia viestinnän merkityksestä. Tule kuulemaan, miten voit luoda toimivan ja avoimen viestinnän, joka lisää yhteenkuuluvuutta ja nostaa lippukuntasi seuraavalle tasolle!
Webinaarin aikana pohditaan muun muassa:
- Kuinka sisäinen viestintä tukee yhteistyötä ja koko lippukunnan hyvinvointia?
- Miten viestiä eri tasoilla: johtajiston kesken, toimintaryhmissä ja koko lippukunnassa?
- Miten viestinnällä voidaan motivoida ja sitouttaa?
30.10. Ulkoinen viestintä & saavutettavuus – Tee lippukuntasi näkyväksi!
Järjestäjänä Hämeen Partiopiiri
Miten lippukuntanne viestii toiminnasta muille? Kaipaatko vinkkejä erilaisten sisältöjen tai viestintäkanavien kanssa? Haluaisitko oppia lisää saavutettavuudesta osana viestintää?
Tässä webinaarissa opit, miten lippukuntasi voi viestiä tehokkaasti ulospäin ja varmistaa, että viestintä on saavutettavaa kaikille. Käymme läpi ulkoisen viestinnän perusasiat: kuinka valita oikeat kanavat, kohderyhmät ja miten viestiä selkeästi esimerkiksi tapahtumista tai kampanjoista. Lisäksi perehdyt saavutettavuuden merkitykseen viestinnässä: selkeä kieli, hyvä luettavuus ja saavutettava ulkoasu.
Saat käytännön vinkkejä esimerkiksi näihin:
- Mitä ulkoinen viestintä on ja miksi sitä tehdään?
- Mihin tarvitsemme saavutettavaa sisältöä?
- Mistä lippukunta saa tukea viestinnän tekemiseen?
7.11. Viestinnän suunnittelu – Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!
Järjestäjänä Etelä-Karjalan Partiolaiset
Kaipaatko apua viestinnän suunnitteluun? Etkö tiedä mistä pitäisi lähteä liikkeelle?
Tule mukaan oppimaan, miten luot tehokkaan viestintäsuunnitelman, joka auttaa viemään partiotoimintaa eteenpäin! Webinaarissa sukellamme viestinnän suunnittelun maailmaan: ymmärrät, mitä kaikkea onnistunut viestintä edellyttää, ja opit käytännön työkaluja suunnitelmallisuuden tueksi.
Webinaarin aikana käsittelemme muun muassa:
- Viestintäsuunnitelman laatimista – miten määrität tavoitteet ja kohderyhmät, ja valitset oikeat viestintäkanavat?
- Viestinnän strategiaa – miten viestit tehokkaasti eri tilanteissa ja varmistat yhtenäisen viestinnän?
- Vastuunjakoa – miten organisoida ja jakaa viestintävastuita eri henkilöille?
12.11. Markkinointi & kriisiviestintä – Näin teet lippukunnastasi huomioitavan ja valmistaudut haasteisiin
Järjestäjänä Kymenlaakson Partiopiiri
Oletko pohtinut, miten lippukunnallesi saataisiin lisää näkyvyyttä? Tiedätkö miten kriisin sattuessa kuuluisi viestiä?
Tule oppimaan markkinoinnin ja kriisiviestinnän salat, erityisesti partiotoiminnan näkökulmasta! Olitpa sitten lippukunnanjohtaja, viestintävastaava tai muuten partioviestinnästä kiinnostunut, tämä webinaari tarjoaa sinulle käytännönläheisiä työkaluja ja tietoa, joiden avulla voit kehittää lippukuntasi näkyvyyttä ja varautua mahdollisiin kriiseihin.
Saat vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin:
- Miksi lippukunnan kannattaa tehdä markkinointia?
- Minkälaisia työkaluja ja markkinointimateriaaleja löytyy lippukunnan tueksi?
- Millaista kriisiviestinnän tulisi olla?